Několik tipů, jak svoji kavárnu povýšit nad ty tuctové

Posezení v kavárně představuje asi pro většinu z nás příjemně prožité chvíle a všichni se do svých oblíbených kaváren rádi vracíme. Ať už s kamarádkami, partnerem, na pracovní schůzku nebo jen tak sami, užít si chvíli se sebou, hezkou knihou nebo oblíbeným časopisem a především se šálkem lahodné, nádherně vonící kávy.
cappuccino na knize
Aby nezůstalo pouze u jediné návštěvy a hosté se do kavárny rádi vraceli, máme zde několik rad, které (vlastníte-li kavárnu) vám pomohou, aby se u vás dveře netrhly a z náhodných hostů se stali pravidelní návštěvníci:
1.       Co nejútulnější prostředí (svíčky, noviny, časopisy, stylový interiér, přikrývky – má-li kavárna zahrádku apod.)
2.       Zákaz umělým květinám (žádné zaprášené umělohmotné kytky, zasypané štěrkem, aby držely tvar) působí to lacině a nevkusně, výzdobu provádějte vždy pouze z živých, případně sušených květin.
3.       Kvalitní plantážní káva – nejlépe několik druhů by měla být samozřejmostí (neměla by být nikdy dlouho na skladě, aby nádherně voněla, ideálně v organické verzi – na chuti je to vždy poznat), zkuste Ugandu nebo Brazílii.
4.       Šlehačka musí být jedině čerstvá – 33%, našlehaná klasicky nebo za pomocí šlehače na bombičky, žádné umělé šlehačky ve spreji do vaší kavárny nesmí  – naprosto snižují úroveň a vězte, že spoustu hostů (zejména žen) spolehlivě odradí. Musí být zkrátka pravá!
5.       Zákusky a dezerty – zde platí to samé, musí být z pravých ingrediencí, pravé máslo, pravá šlehačka, žádné umělé tuky, vždy je to poznat. Zákusky a dezerty z umělých tuků, ač vypadají krásně a každý jinak, ve finále chutnají všechny stejně – hrozně sladká hmota, lepící se na patro…Budete určitě muset dlouho pátrat, než seženete toho pravého dodavatele a zákusky budou pravděpodobně maličko dražší, ale kvalita se v tomto případě určitě vyplatí!!!
6.       Upřednostněte před reklamními šálky krásné hrníčky a podšálky. Působí to mile a domácky, jako káva od babičky.
dort s ovocem

7.       Čerstvost a čistota

8.       V neposlední řadě ale nesmí chybět personál, který se chová tak, jako by každý host byl tím jediným na světě a od úsměvu má zatuhlé svaly v obličeji.
 
Potom už zbývá jediné – udržet si tento standard zachován po celou dobu fungování kavárny, ne jen na počátku!

Publikováno v Nezařazené